«Konzumná reklama ukazuje ilúziu nemajúcu nič spoločné so skutočnosťou, ktorej musia deň čo deň čeliť otcovia a matky rodín». Zdravšie je realisticky prijať obmedzenia, ťažkosti a nedokonalosti, počúvať výzvu na spoločný rast, na dozrievanie v láske a kultivovanie pevnosti zväzku, nech sa stane čokoľvek. (porov. AL 135) Zabudlo sa, že všetko „nezávisí... od toho, kto chce, ani od toho, kto beží, ale od Boha, ktorý sa zmilúva" (Rim 9,16) a že „nie my sme milovali Boha, ale že on miloval nás" (1 Jn 4, 10). (porov. GetE 48) V skutočnosti sa slovo "srdce" nedá vyčerpávajúcim spôsobom vysvetliť biológiou, psychológiou, antropológiou ani žiadnou vedou. Je to jedno z tých pôvodných slov, "ktoré poukazujú na skutočnosť, ktorá patrí celému človeku ako telesnej a duchovnej osobe". (porov. Dilexit nos 15)